הזרקות אסתטיות BOTOX וחומצה היאלורונית

הזרקות אסתטיות BOTOX וחומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית משמשת לעיצוב הפנים ומילוי קמטים. בנוסף, היא משמשת למתיחה ונראות הפנים חלקות וצעירות. בניגוד לבוטוליניום טוקסין (בוטוקס) שמשמש כטיפול לפציעות ומראות כמו כוויות בעור הפנים. כלומר, כדי לקבל את התוצאות הרצויות, יש לבחור את הטיפול המתאים בהתאם לצורך ולמצב הפנים.

pexels-cottonbro-studio-7581590

מהי חומצה היאלורונית

מאז שנות התשעים המאוחרות של המאה הקודמת הייצור של חומצה היאלורונית על ידי פרמנטציה בקטריאלית התחיל להיות רווח יותר ויותר. לאחרונה שימוש בחומצה היאלורונית לפיסול פנים הפך לנפוץ יותר. בטכניקה זו, ניתן לעצב מחדש את צורתו של האף, ליצור עצמות לחיים גבוהות יותר, להפוך שפתיים למלאות יותר וכדומה.
חומצה היאלורונית הוא חומר שמשמש לעיצוב הפנים ולטיפולים קוסמטיים. אשר עשויה מחומר שמיוצר באופן טבעי בתאים מסוימים בגופינו ובעשורים האחרונים מאז שבודד לראשונה הפך לאחד החומרים הפופולריים והיעילים ביותר לשימוש קוסמטי. טיפולי חומצה היאלורונית מסייעים בהחזרת הלחות הטבעית לעור הפנים ומחזירה נפח ומילוי קמטים יעיל וטבעי. החומצה תורמת לייצור מוגבר של קולגן בגוף – חלבון האחראי על האלסטיות של עור הפנים ועל טשטוש קמטים ופיגמנטציה.

רוצה להתייעץ עם ד''ר אבירם ולקבל חוות דעת ? פנה אלינו ונשמח לעמוד לרשותך!

אזורי טיפול

אזורי הטיפול העיקריים הם הקמטים שמצדי הפה והאף (נקראים גם נזולביאליים) ועיצוב ומילוי שפתיים. בנוסף:

  • עיבוי / הגדלת הפין בגברים
  • עיצוב עצמות לחיים ופיסול עצמות הפנים
  • הקניית נפח לאזורים שונים בפנים
  • מילוי שקעים טמפורליים (שבצידי הראש)
  • תיקון אף
  • הרמת גבות בשילוב עם בוטוקס
pexels-anna-shvets-4586713
pexels-cottonbro-studio-7582560

מה זה בוטוקס?

בוטוקס הוא אחד משמותיו המסחריים של רעלן הבוטולינום, חומר המכיל חלבונים המופקים מחיידק ה-Clostridium botulinum. החלבון זוקק לראשונה בשנות השמונים של המאה העשרים.  המופק באופן סינתטי מחיידקים מסוימים. כאשר הוא מוזרק לנקודות שונות בפנים הוא גורם להיחלשות נקודתית של הפנים, מה שמביא להחלקה וטשטוש משמעותיים ביותר של הקמטים בפנים.בתחילה שימש רעלן הבוטולינום לטיפול בבעיות פזילה ועין עצלה, ובהמשך גם לטיפול בטיקים ובעוויתות לא רצוניות בחלקי גוף שונים, כדוגמת העפעפיים, הגפיים והצוואר. במקביל, השתמשו בבוטוקס לטיפול בבעיות של הזעת יתר ומיגרנות. רק בסוף שנות התשעים של המאה העשרים, החל השימוש בבוטוקס למטרות מחיקת וטישטוש קמטי הבעה וקמטים דינמיים בפנים. בתחילת שנות האלפים אושר החומר לשימוש בתחום הרפואה האסתטית, ובתוך זמן קצר הפכה הזרקתו לאחת משיטות הטיפול הנפוצות ביותר בעולם לטשטוש קמטי הבעה. 

 טיפולי בוטוקס הם יעילים ובטוחים לחלוטין עם תוצאות יוצאות מרשימות בהחלט בקרב מטופלים עד גיל 50. בוטוקס מומלץ במיוחד לטיפול בקמטים באזור העיניים, המצח, האזור שבין הגבות ולטשטוש חריצים סביב הפה.

ההבדלים בין הזרקת בוטוקס להזרקת חומצה היאלורונית

כאמור, בוטוקס מטפל בעיקר בקמטי הבעה ומונע את הופעתם, והוא מתמקד בעיקר באזור המצח, העיניים והצוואר. חומצה היאלורונית מציעה טיפול לכל אזור הלחיים והשפתיים. והיא גם מסייעת בהשבת הנפח בלחיים וכך גם לשחזר את מסגרת הפנים המקורית. במידת הצורך, אפשר לשלב בין טיפול בבוטוקס ובחומצה היאלורונית.

pexels-cottonbro-studio-7581578

תופעות לוואי אפשריות

לכל הזרקה למילוי קמטים ישנן תופעות לוואי קלות החולפות בתוך מספר ימים ושעות וביניהן: אדמומיות, נפיחות, כאב מקומי ושטף דם. במקרים נדירים יותר, תופעות הלוואי ימשכו יותר משבוע (נפיחות או אלרגיה), במקרים כאלה ההמלצה היא לגשת לרופא המטפל לייעוץ. במקרה של זיהום מקומי נהוג לתת אנטיביוטיקה. היווצרות גושים או טעויות בהזרקה ניתנות לטיפול בקלות בעזרת היאלורונידאז. אנזים אשר מפרק את החומצה ההיאלורונית.

רוצה להתייעץ עם ד''ר אבירם ולקבל חוות דעת ? פנה אלינו ונשמח לעמוד לרשותך!

לשיחת ייעוץ חינם